English צור קשר ארועים תערוכות תיק עבודות  גלריה  פיסול חשים אמנות מיזם אודות דף הבית
 
מייקרינג כמנוף חברתי - שנקר - הנדסה, עיצוב, אמנות, אפריל 2017
שנקר - הנדסה, עיצוב, אמנות, אפריל 2017


הנחיה: רויטל נדיב - פאבלאב חולון, יניב אלמליח - סדנת דיגום שנקר
ורוניקה אלרן - מיזם "חשים אמנות"

הסדנה מייקרינג כמנוף חברתי התקיימה במסגרת אירועי "שבוע מרקחה השלישי" במכללה האקדמית שנקר. במסגרת "שבוע המרקחה", שמתקיים מידיי שנה, החליטה רויטל נדיב (מנהלת הפאבלאב חולון) להעביר את הסדנה "מייקרינג כמנוף חברתי". בסדנה המיוחדת הזו עבדו יחדיו סטודנטים שנה ג' מכל מחלקות ומספר אורחים עם מוגבלויות ראייה ועיוורון. מטרת הסדנה הייתה לייצר פתרונות בהתאמה אישית לבעיות מורכבות של אוכלוסיית האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה. הסדנה יצרה הזדמנות לסטודנטים לפגוש, בפעם הראשונה, אנשים עם מוגבלויות ראייה ועיוורון ולשמוע על הצרכים שלהם ומצד שני, נתנה הזדמנות לאנשים עם עיוורון לעבוד יחד עם סטודנטים ולהיות שותפים לפיתוחי רעיונות עיצוביים חדשניים.


מדובר במרתון יצירתי ורב תחומי אשר בחן כיצד ניתן להשתמש בטכנולוגיית ייצור דיגיטלי, בידע שיתופי ובקוד פתוח לטובת הנגשה וקידום אוכלוסיות עם מוגבלויות בחברה. במסע מרתק ומרגש כאחד, בחנו הסטודנטים (יחד עם המשתתפים העיוורים), כיצד ניתן לייצר אבי טיפוס בדגום מהיר, לתרגם מדמיון למציאות ולהוציא לפועל פתרונות ותוצרים אשר יכולים לסייע לבעלי מוגבלות ראייה בחיי היום יום.
פורמט הסדנה התבסס על מייקתון - מרתון מולטי דיציפלינרי שהתמקד בפתרון בעיות מורכבות, בו יש מקום חשוב והכרחי לנציגות מתחומים שונים כגון מעצבים, מהנדסים, אמנים ועוד.
ורוניקה אלרן, יוזמת ומפתחת את המיזם "חשים אמנות", דיברה על החשיבות שבשיתופה של אוכלוסיית האנשים עם עיוורון ועם לקויות ראייה בהתפתחויות הקשורות לעולם הדיגיטלי והעיצובי. על החשיבות לערב את העיוורים בתהליכי החלטות וייצור פתרונות לנושאים הקשורים לאוכלוסייה הזאת. הצביעה על החשיבות של הפלטפורמה שהמכללה, באמצעות הסדנה יצרה, כדי לקיים המפגש עבודה משותף של אנשים רואים ואנשים עם עיוורון בפעם הראשונה במכללה בארץ.




תהליך העבודה:
בשלב ראשון התקיים מפגש ההכרות של המשתתפים בקבוצות השונות והמשתתפים עם מוגבלויות ראייה. לאחר מכן התקיימו דיון ומחקר מהירים שהביאו לזיהוים של הצרכים והבעיות של אנשים עם עיוורון. לבסוף הועלו פתרונות אפשריים שאפשר לייצר.

העבודה נעשתה בקבוצות מחקר קטנות (5 קבוצות) ולכל קבוצה התלווה משתתף עיוור. המשתתפים ישבו יחד במשך שלושה ימים במהלכם נחשפו זה לזה. הסטודנטים למדו להכיר את ערכות חייו של העיוור, סדר היום, כיצד הוא חווה את המציאות, מהם הקשיים העיקריים איתם הוא נאלץ להתמודד, בידוד בעיה ומציאת פתרון. המשתתפים העיוורים היו שותפים פעילים בעבודה.

בשלב השני, עברו הסטודנטים בלבד, לסדנת הדיגום של המכללה (הנחייה יניב אלמליח) כדי לייצר את הדגם. בסדנה נמצאות מדפסות תלת ממד מסוגים שונים, מכונות לייזר ועוד. התהליך היה מאוד אינטנסיבי, מהנה ומלא סיפוק. הוא כלל סיעור מוחות, חשיפה והתנסות בטכנולוגיות מתקדמות בשימוש פלטפורמות קוד פתוח והבנה אמתית וחשובה של מקומה של המשתתפים כסוכנים לשינוי חברתי.

בשלב האחרון הציגו הסטודנטים את הפרויקט ואת התוצרים בפני כלל הסטודנטים והמרצים של המכללה ובפני השותפים עם מוגבלויות ראייה.


  

כל הזכויות שמורות © Veronica’s Metal Art עיצוב אתר noabar.com lib-portal.com